Amaç, Hedefler
Gülhane Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Fakültesinin amacı; çağdaş, yaşam boyu öğrenme prensibini benimsemiş, üretken ve özgün bakış açısına sahip, mesleki hak ve sorumluluğunu bilen ve uygulayan, etik prensiplere bağlı, alanında yetkin ve lider fizyoterapistler yetiştirmektir.
Öğrencilerimiz; kronik hastalıkların yönetimi, sağlığın korunması ve geliştirilmesi, akut bakım ve özel uygulama alanlarında fizyoterapistin değişen rollerine yönelik eğitim almaktadırlar. Fakültemizde T-Shaped Eğitim Modeli: “Her şeyden bir şey, bir şeyden her şey” uygulanmaktadır. Geleceği şekillendirecek genç meslektaşlarımıza hazırladığımız program öğrencilerimize mevcut profesyonel talepleri karşılamak ve fizyoterapinin sürekli genişleyen rollerine ayak uydurmak için gereken beceri ve araçları sağlamak için tasarlanmıştır. Ayrıca bu programda yer alan alan dışı seçmeli dersler ve sosyal faaliyetler ile; girişimci, takım çalışmasını bilen, problem çözme becerilerine sahip, değerlerin ön planda olduğu bir eğitim imkanı sunulmaktadır.
100 yıllık Gülhane kültürünü günümüze aktaran sağlık temalı ilk devlet üniversitesi olma özelliğini taşıyan üniversitemizde öğretim üyelerimiz güçlü akademik ve alan deneyimlerine sahiptir. Lisans eğitiminde pratik interaktif temelli eğitimi ön planda tutan bölümümüz öğrencilere geniş yelpazede uygulama alanları sağlamaktadır. Temel bilimler dersleri, alana özel müfredatlar oluşturularak Tıp fakültesi öğretim üyeleri tarafından kadavra ve maketler üzerinde uygulama ve simulasyon laboratuvarlarında verilmektedir. Farklı illerde birçok Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi bulunan üniversitemizde, fizyoterapistlerin görev yapabilecekleri her alana dair staj olanaklarının olması öğrencilerimiz için son derece önemli bir kazanım olacaktır.
Amaç 1: Fakültemizin kurumsal yapısın güçlendirmek.
Hedef 1.1: Fakültemizde kalite yönetim sistemi kurulması ve akreditasyon programları hazırlığa yönelik kurum içi düzenleme çıkarılması ,
Hedef 1.2: Fakülte komisyonlarında alınan kararların etkili bir şekilde uygulanmasını ve kararlarla ilgili iyileştirmelerin yapılması,
Hedef 1.3: Paydaşların fakülte kurul ve komisyonlarında görev almasının sağlanması
Hedef 1.4: Akademik ve idari personele yılda en az bir kere hizmet içi eğitim verilmesi
Hedef 1.5: Başarılı idari personelin ödüllendirilmesi
Amaç 2: Fakülte ile kamu kuruluşları ve sivil toplum örgütleri işbirliği ile öğrencilerin mesleki gelişmelerine katkı sağlanması.
Hedef 2.1: Belediyeler, sivil toplum kuruluşları vb. ile her eğitim öğretim döneminde ortak etkinlik düzenlenmesinin ve bu faaliyetlerin farklı iletişim araçları kullanılarak topluma yayılmasının sağlanması,
Hedef 2.2: Öğrencilerin sektörle ilişkilerinin sağlanabilmesi için meslek örgütleri ile her yıl en az bir kere buluşturulmalarının sağlanması,
Amaç 3: Farklı disiplinlerin Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile etkileşimlerini güçlendirerek ve bilim insanları nezdinde ortak çalışma olanağı sağlayarak bilime ve teknolojiye katkı sağlanması, Ulusal ve uluslararası çok sektörlü iş birlikleri ile sunulan hizmetin kalitesinin artırılması.
Hedef 3.1: Ulusal ve uluslararası faaliyetlere öğrencilerin her eğitim öğretim yılı içerisinde en az %5’inin katılımlarının desteklenmesi ve sağlanması,
Hedef 3.2: Uluslararası değişim programı dışında kalan ülkeler ile proje ve ortaklıkları üretebilmek için iyi niyet mektubu ve protokollerin imzalanmasının gerçekleştirilmesi ve öğrencilerin %1’inin üç yıl içerisinde bu kapsamda gönderilmesi,
Hedef 3.3: Uluslararası öğrenci değişim programlarının etkin bir şekilde yürütmesinin sağlanması.
Amaç 4: Öğrenci odaklı eğitim öğretim ve sosyal faaliyetlerin arttırılması.
Hedef 4.1: Öğretim üyesi başına düşen öğrenci sayısının %10 azaltılmasının sağlanması,
Hedef 4.2: Laboratuvarlarda kullanılan teknolojik alt yapının en az %50’sinin güncellenerek iyileştirilmesi.
Hedef 4.3: Öğrencilerin öğrenci topluluklarına katılımı yönünde bilgilendirilmesi ve katılımlarının sağlanması,
Amaç 5: Fakültenin bilimsel araştırma, yayın, proje ve etkinlik faaliyetlerinin nicelik ve niteliksel olarak arttırılmasının sağlanması.
Hedef 5.1: Uluslararası platformda önde gelen üniversiteler ile eğitim ve araştırma kapsamında ilişkileri geliştirerek, öğrenci ve akademik personelin değişim programlarına katılımını sağlamak,
Hedef 5.2: Öğretim üyesi/görevlisi başına ulusal (TÜBİTAK-ULAKBİM ve diğer ulusal) ve uluslararası indekslerde (SSCI, SCI, SCI-exp, AHCI, alan indeksleri ve diğer indekslerde) yayın sayısının ve atıf sayısının %5 arttırılmasının sağlanması,
Hedef 5.3: Her öğretim üyesi/görevlisinin üç yılda en az bir kez projelerde (Tübitak, TÜSEB, BAP, Avrupa Birliği vd.) yardımcı araştırmacı ya da yürütücü olarak yer almasının sağlanması.